Procesmanagement

Vertaling klantbehoefte naar IT

Het optimaal inspelen op de klantbehoeften vereist een goed draaiende procesketen tussen Business en IT-organisatie. De processen binnen informatiemanagement en IT spelen hierin een essentiële rol en moeten goed op elkaar aansluiten.

De waarde van goed functioneel beheer

Voor de business is het vaak moeilijk om precies aan te geven wat men wil. Hierdoor weet de IT-organisatie niet wat men moet realiseren. Business en IT zijn verschillende werelden en spreken andere talen. Hierdoor is het ondoenlijk om als IT-organisatie te voldoen aan de eisen en wensen van de klant.

FSM (Functional Service Management) zorgt voor een juiste vertaalslag richting IT. Het richt zich niet alleen op het specificeren van de functionaliteit , maar ook op het functioneren van de functionaliteit in termen van beschikbaarheid, snelheid en capaciteit.

Krijg met FSM controle op uw functioneel beheer.

De waarde van goed IT-beheer

Hoe efficiënt en flexibel is uw IT-organisatie? Kunt u effectief inspelen op de behoefte van de business? Medewerkers verliezen gemiddeld 5% van hun tijd aan niet goed functionerende IT. Deze onnodige kostenpost neemt toe als herstel traag en inefficiënt werkt.

Elke dag dat uw IT-dienstverlening onvoldoende onder controle is, staan uw medewerkers onder verhoogde werkdruk. Het kost namelijk extra inspanning om zaken voor elkaar te krijgen. Bovendien loopt u wellicht het risico klanten te verliezen.

IT-processen die op orde zijn geven veel meer rust in uw organisatie. Zowel beheerders als gebruikers kunnen zich veel beter focussen op hun primaire werkzaamheden.

ISM voor grip op uw IT-dienstverlening.

top